Pielgrzymka na Górę Św. Anny, do Wambierzyc, Barda Śląskiego i do Łagiewnik

094pielgrz16W dniach 26-28 sierpnia 2016 r. przeżywaliśmy pielgrzymkę organizowaną w parafii Nozdrzec, w której uczestniczyły 24 osoby: z Nozdrzca, Wary, Hłudna i Siedlisk. Wyjazd z parafii nastąpił o godz. 4.00 rano. Następnie wędrowaliśmy przez blisko 6 godzin, aby ok. godz. 10.00 przybyć na górę Św. Anny. Po przyjeździe zwiedziliśmy plac przy kościele i obejrzeliśmy Drogę Krzyżową wykonaną w kamieniu. O godz. 11.00 uczestniczyliśmy we Mszy Św. w czasie której przeżywaliśmy Uroczystość MB Częstochowskiej. Na zakończenie Mszy Św. było poświęcenie dewocjonaliów oraz ucałowanie relikwii Św. Anny.
Następnie udaliśmy się na posiłek. Po obiedzie wyruszyliśmy w kierunku Pomnika Powstańców Śląskich, walczących w 1921 roku, a następnie obejrzeliśmy piękny amfiteatr, wykonany z kamienia.
Pożegnaliśmy Górę Św. Anny, aby udać się do kolejnego Sanktuarium MB Królowej Rodzin w Wambierzycach. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na kolację. O godz. 21.00 uczestniczyliśmy w Apelu Jasnogórskim w zabytkowej świątyni, a na zakończenie Apelu wzięliśmy udział w niecodziennym pokazie – iluminacji świetlnej świątyni, przy pięknym śpiewie pieśni: „Ave Maryja”. Po Apelu udaliśmy się na spoczynek nocny. Następnego dnia, po śniadaniu, ok. godz. 9.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem miejscowej świątyni. Potem udaliśmy się do pobliskiego muzeum ruchomych szopek. O godz. 11.00 rozpoczęła się Msza Św., w której czynnie uczestniczyła cala nasza grupa pielgrzymkowa, posługując w Liturgii Słowa. Po zakończonej Eucharystii wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się do następnego sanktuarium – tym razem było to Bardo Śląskie. Najpierw zwiedziliśmy świątynię. Następnie zostaliśmy zakwaterowani na nocleg i udaliśmy się na obiadokolację. Po skończonym posiłku wzięliśmy udział we wspólnym nabożeństwie różańcowym, nawiedzając 15 Kaplic Różańcowych.
Po nabożeństwie udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.  W niedzielę, 28 sierpnia 2016 r. – w ostatni dzień naszej pielgrzymki udaliśmy się do Bazyliki na Mszę Św. o godz. 7.30. Po Mszy Św. i śniadaniu wyjechaliśmy z Barda Śląskiego i udaliśmy się w drogę powrotną, w kierunku Łagiewnik. Po spożyciu obiadu godz. 14.00 w Domu Duszpasterskim udaliśmy się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w starym kościółku /znanym z coniedzielnych transmisji Mszy Św. w TVP1/. Po ucałowaniu relikwii i modlitwie indywidualnej w ciszy udaliśmy się do poświęconego przez Św. Jana Pawła II Bazyliki Miłosierdzia Bożego, gdzie uczestniczyliśmy w Koronce do Bożego Miłosierdzia. Po modlitwie udaliśmy się do Centrum Jana Pawła II, gdzie zwiedziliśmy przepiękną świątynię, w które celebrował nie tak dawno Mszę Św. papież Franciszek, w czasie ŚDM w Krakowie. Po zwiedzaniu udaliśmy się w drogę powrotną autokarem. Pragniemy podziękować wszystkim braciom i siostrom pielgrzymom, za wspólną modlitwę, za dar pielgrzymki i za czas duchowo i radośnie spędzony razem.